...jotka eivät menneet ihan putkeen, nimittäin tuloksia tuli monenmoista; 10, 15 ja hyl.

Fasu toimi erinomaisen hyvin, mutta minä en. Ensimmäisen radan tuloksena oli 10, sillä heti alussa koira piti kääntää pois putkelta, joka häämötti suoraan edessä, suunnaksi piti ottaa kepit. Minä kuitenkin vedin koiraa aivan liikaa ja ajauduin kauas kepeistä -> koiran piti mennä tiukalla käännöksellä ensimmäiseen keppiväliin, eikä saanut käännettyä itseään toiseen, eli tästä 5. Toinen vitonen tuli rimasta, aluksi luulin, että olin koiran edessä, mutta video todistaa toista. Olen yrittänyt katsoa, että mikä meni vikaan, sillä Fasu ei yleensä rimoja noin vain pudottele. En siis ollut koiran edessä, en laskenut käsiä (ainakaan huomattavasti), enkä huomannut muutakaan kummallista. Ehkä koira vain ponnisti väärästä kohdasta.

Tässä rata kuvattuna

(Muoks. näin jäkeenpäin ja suurempana katsottuna huomaa kyllä miten huidon esteen kohdalla ja Fasu pudottaa, täytynee tehdä häiriöharjoituksia)

Toinen rata oli vaikea, alussa oli pitkä suora, jonka jälkeen A'alle. Eihän se vaikealta kuulosta, mutta kun A'an alle lisätään putki, jonka suut ovat oikein houkuttelevasti koiraa kohti, niin siinä sitä onkin miettimistä miten saat koiran oikealle esteelle. Vielä kun Fasulla on ollut nyt paikallaolo ongelmia, niin en voi jättää sitä kauas.

Onnistuin syöttämään koiran A'alle, mutta sen jälkeen tuli vaikeuksia, kun olin aikonut leikata A'an jälkeen. Fasu oli kartoittanut A'an hyväksi vaihtoehdoksi ja paineli suoraan oikealle esteelle. Minä hilluin perässä ja yritin saada koiraa kiinni. Yritykseni epäonnistui pahemman kerran ja seuraavalta esteeltä tuli kielto, kun minun piti alkaa kääntelemään koiraa oikealle esteelle. Seuraava virhe tuli kepeiltä, syötin sen kolmanteen väliin (miten niin muka olen tyhmä?). Kolmas virhe tuli rimasta, tässä olin aivan niin selkeästi koiran edessä, että kumma kun koira ei syliini hypännyt. Tässä piti siis ottaa koira vastaan, mutta jäinkin koiran eteen. Plussaa oli puomin kontakti, koira pysähtyi n. kahdeksi sekuntiksi ja jatkoi vasta luvan saatuaan.

Kolmas rata alkoi inhottavasti, kolme vinoa hyppyä suoraan ja kääntö puomille. Olin melkein varma etten saisi koiraa käännettyä puomille, kun sen kurvi on jo pari kertaa kisoissa mennyt liian pitkäksi. Sain kuitenkin sen käännettyä, mutta vielä kun olisin ehtinyt pysäyttämään sen kontaktille, niin olisi ollut kiva. Kuten päätellä saattaa, niin en ehtinyt edes huudella perään, että josko olisit voinut edes vähän hidastaa. Fasu paineli parasta mahdollista vauhtia puomin alas ja putkeen. Olisihan se ollut hyvä, jos olisi ollut kyseessä juoksukontakti...  Tästähän ei ollut vielä mitään virhettä tullut, mutta unohdin sen ja päätin kokeille "väärän" puolen keppejä. Fasu ei jaksanut kepeillä keskittyä ollenkaan ja juoksi vain koko ajan ohi. Otin koiran kunnolla haltuun ja lähetin sen kepeille. Koira pujotteli hienosti loppuun asti ja sitten lähdin sen kanssa poissa.

Fasu kuitenkin toimi hienosti ja minä tyrin joka radan... Ehkä vielä joskus opin, että miten tuollaista koiraa ohjataan.